JANUS
e-Pedagogy and Virtual Reality Based Robotic Blended Education
Project No 2020-1-PL01-KA226-HE-095371
Strona Internetowa Projektu:
Cel Projektu
Projekt ma na celu stworzenie podstaw związanych z zastosowaniem wirtualnej rzeczywistości (VR) w środowisku Blended Learning, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru edukacji STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).
Partnerzy Projektu
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza (Polska) - koordynator
University of Turku (Finlandia)
University of Ioannina (Grecja)
Politecnico di Torino (Włochy)
SynArea Consultants s.r.l. (Włochy)
Vilnius University (Litwa)
____________________________________________________________________________
Prezentacja projektu JANUS project at the na Uniwersytecie w Ankonie
W dniach 28-30 września 2022 r. wyniki projektu JANUS zostały zaprezentowane studentom Uniwersytetu w Ankonie we Włoszech.
Opisano możliwości wykorzystania edukacji mieszanej oraz przedstawiono koncepcję nauczania synchronicznego i asynchronicznego zagadnień związanych z robotyką.
Pokazano wirtualną rzeczywistość ze stanowiskami zrobotyzowanymi, które mają wspierać proces edukacji.
Stacje zrobotyzowane znajdują się w laboratoriach Politechniki Rzeszowskiej i Politechniki w Turynie.
Omówiono również możliwości samodzielnego rozwijania wiedzy przez uczniów z wykorzystaniem wykreowanej wirtualnej rzeczywistości wspomaganej testami internetowymi.
Dorota Stadnicka prezentująca projekt
____________________________________________________________________________
Prezentacja projektu JANUS na Uniwersytecie w Lublanie
16 września 2022 roku projekt JANUS został przedstawiony nauczycielom, badaczom i doktorantom Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu w Lublanie.
Na spotkaniu przedstawiono cele projektu JANUS oraz wypracowane w ramach projektu rozwiązania, które mogą wspierać proces dydaktyczny. Wyjaśniono możliwości wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w nauczaniu robotyki.
Uczestnicy spotkania mieli okazję zobaczyć, jak opracowana rzeczywistość wirtualna jest wykorzystywana w procesie nauczania synchronicznego i asynchronicznego na Politechnice Rzeszowskiej i Uniwersytecie w Turynie.
Pokazano dwa przykłady robotów: robot przemysłowy i roboty współpracujące.
Omówiono również, w jaki sposób można wykorzystać analitykę uczenia się w uczeniu mieszanym.
Dorota Stadnicka prezentuje projekt JANUS studentom
____________________________________________________________________________
Spotkania Projektowe
I Międzynarodowe Spotkanie Projektowe - online
3 marzec 2021
Uczestnicy spotkania online
II Międzynarodowe Spotkanie Projektowe - Arta, Grecja
27-28 wrzesień 2021
Uczestnicy spotkania
III Międzynarodowe Spotkanie Projektowe - Turku, Finlandia
16-17 grudzień 2021
Uczestnicy spotkania