Prezentacja projektu
„Innovative Learning Approaches for Implementation
of Lean Thinking to Enhance Office and Knowledge Work Productivity”
2016 - 2018
Projekt międzynarodowy współfinansowany z programu Unii Europejskiej Erasmus +
Numer Projektu 2016-1-PL01-KA203-026293 [000001749]
Strona internetowa projektu:
Prezentacja na temat projektu w języku:
polskim norweskim włoskim fińskim portugalskim
PARTNERZY PROJEKTU
(1) Politechnika Rzeszowska – Polska – koordynator
(2) Universitetet i Stavanger – Norwegia
(3) Centoform srl – Włochy
(4) Universidade do Minho – Portugalia
Project: http://www.dps.uminho.pt/
(5) University of Oulu – Finlandia
In English
News: http://www.oulu.fi/ksi-eng/node/44659
Project: http://www.oulu.fi/ksi-eng/node/40685
Suomeksi
Uutinen: http://www.oulu.fi/ksi/node/44661
Projekti: http://www.oulu.fi/ksi/node/40391
(6) Latino Group – Portugalia
(7) Salte AS – Norwegia
In English
http://salteas.no/english/about-us/ila-lean-project
In Norvegian
http://www.salteas.no/norsk/om-oss/ila-lean-prosjekt
(8) PPiH Restol Sp. z o.o. – Polska
CEL PROJEKTU
Celem projektu ILA-LEAN jest opracowanie materiałów dydaktycznych zwiększających wiedzę dotyczącą wdrażania koncepcji Lean w obszarze realizacji prac biurowych i rozwojowych. Wiedza związana z koncepcją Lean jest oczekiwana przez przedsiębiorstwa, ale w praktyce głównie stosowana w obszarze produkcji. Firmy uświadomiły sobie, że straty występują również w obszarze realizacji prac biurowych i rozwojowych, dlatego też pożądane są umiejętności identyfikacji i eliminacji strat w tych obszarach.
POTRZEBY, KTÓRYM ADRESOWANY JEST PROJEKT
- Mała atrakcyjność istniejących narzędzi szkoleniowych bazujących na grach dydaktycznych
- Brak elastyczności/możliwości przenoszenia istniejących narzędzi do uczenia się w dowolnym miejscu
KRAJE ZAANGAŻOWANE W REALIZACJĘ PROJEKTU
Polska Norwegia Włochy Finlandia Portugalia
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU
- Wzrost kooperacji pomiędzy partnerami edukacyjnymi i przedsiębiorstwami w UE dla poprawy zdolności do znalezienia pracy
- Wzrost synergiczny wykorzystania nowoczesnych technologii, w sposób zintegrowany z pracą zespołową i rozwojem osobistym
- Poprawa efektywności nauczania i uczenia się zawodowego w obszarze tematyki lean w pracach biurowych i rozwojowych
- Zwiększenie możliwości uczenia się na odległość
- Uaktualnienie i poprawa innowacyjności narzędzi szkoleniowych
LOKALIZACJA PARTNERÓW
REZULTATY PROJEKTU
- Kurs na tablet dotyczący wdrażania koncepcji Lean w obszarze realizacji prac biurowych i rozwojowych
- Zestaw gier dydaktycznych dotyczących wdrażania koncepcji Lean w obszarze realizacji prac biurowych i rozwojowych
- Podręcznik nauczyciela/trenera prezentujący jak realizować gry
Projekt ILA-LEAN skupia się na dwóch metodach szkolenia:
- Gamifikacja: jest to metodyka szkoleniowa koncentrująca się na procesie uczenia się dla danej osoby. Bezpośrednie doświadczenie odgrywa bardzo ważną rolę w procesie uczenia się i uczenie się poprzez refleksję podczas wykonywania czegoś, zgodnie z naszym doświadczeniem w nauczaniu, skuteczne i adekwatne do uczniów. Jeden z rezultatów projektu jest zbiorem związanych z pracami biurowymi i rozwojowymi, które będą symulować zdarzenia i procesy ze świata rzeczywistego mające na celu nauczanie poprzez metodykę "poważnych gier". Metodyka ta jest skierowana do wielu różnych odbiorców, w tym studentów oraz profesjonalistów.
- Uczenie się w dowolnym miejscu: uczenie się może odbywać się w dowolnym miejscu, jeśli materiały dydaktyczne mają formę kursu na tablet. Życie współczesnego człowieka staje się coraz bardziej i bardziej stresujące, trudno jest znaleźć czas, aby usiąść i poświęcić godzinę lub dwie, aby nauczyć się nowego przedmiotu lub udoskonalić umiejętności. Drugi rezultat projektu, kurs zaprojektowany na tablet, również opracowany jest dla wielu różnych odbiorców, od studentów do specjalistów, ułatwiając możliwość nauki w dowolnym momencie dnia. Nowoczesne technologie (tablety, smartfony) umożliwiają wdrażanie nowych sposobów uczenia się i projekt wykorzysta nowe technologie, aby dotrzeć do dużej liczby beneficjentów.