Projekt międzynarodowy współfinansowany z programu Unii Europejskiej Erasmus +
Nr projektu 2015-1-IT01-KA202-004749
CUP: G36G15000280006
LEAN: Training by doing and training on the go
as effective approaches to lean manufacturing
2015 - 2017
Partnerzy Projektu
Strony internetowe Partnerów Projektu
University of Harran
www.harran.edu.tr/en/
Ertekin Motor ve Pompa Sanve Tic A.S.
www.elmaksan.com.tr
University of Leuven
www.kuleuven.be
Volvo Cars
www.volvocargent.be
Rzeszow University of Technology
www.prz.edu.pl
University of Stavanger
www.uis.no
Mirsa High School
www.grmirsa.ro
FAVA company
www.fava.it
Centoform Srl
www.centoform.it/home-eng.html
Projekt LEAN
Projekt LEAN to innowacyjny projekt budowania zdolności w obszarze edukacji VET, promowania współpracy i partnerstwa pomiędzy 9 różnymi organizacjami oraz dostarczania nowych metod realizacji szkoleń skierowanych do różnych grup docelowych. Projekt LEAN obejmuje 6 organizacji reprezentujących świat edukacji (1 szkoła średnia VET, 1 agencja VET, 4 uniwersytety) i 3 prywatne przedsiębiorstwa reprezentujące przemysł.
Zaangażowane kraje:
Włochy Polska Belgia Turcja Norwegia Rumunia
Główne cele
Ogólnym celem projektu jest pogłębienie wiedzy na temat Lean Manufacturing (LM) i uaktualnienie istniejących narzędzi szkoleniowych, rozszerzając je do wybranych środowisk szkoleniowych: liceum, centrum VET, uniwersytetu i firmy.
LM, nowa specjalizacja o wysokim wskaźniku szans na zatrudnienie, jest coraz częściej prezentowana w szkołach VET, na kursach VET i na kursach uniwersyteckich oraz stosowana w przedsiębiorstwach. Zasadniczo LM jest filozofią zarządzania opartą na myśleniu o redukcji strat, jej zasady wywodzą się z japońskiego przemysłu wytwórczego.
Aby zwiększyć szanse na zatrudnienie swoich absolwentów uniwersytety, szkoły i ośrodki szkoleniowe muszą skupić się na uatrakcyjnieniu kursów i ich zbliżeniu do potrzeb rynku pracy.
Metody szkoleniowe
Projekt LEAN koncentruje się na dwóch metodach szkoleniowych: uczeniu się przez działanie i uczeniu się w drodze.
- UCZENIE SIĘ POPRZEZ DZIAŁANIE:
Bezpośrednie doświadczenie odgrywa bardzo ważną rolę w procesie uczenia się, a uczenie się poprzez refleksję nad działaniem jest, z naszego doświadczenia, skuteczne i adekwatne dla młodych uczniów. Pierwszy rezultat projektu, gra, będąca rodzajem "poważnej gry", to symulacja procesu projektowania wyrobu, która pozwala uczestnikom dowiedzieć się, jak produkt można zaprojektować, aby zminimalizować koszty projektowania i czas projektowania i jednocześnie tak, aby projekt spełniał wszystkie oczekiwania klientów.
- UCZENIE SIĘ W DRODZE:
Nauka może odbywać się w dowolnym miejscu! Drugi rezultat projektu, kurs szkoleniowy przeznaczony na tablety, jest również skierowany do szerokiego grona odbiorców, od studentów do profesjonalistów, daje możliwość uczenia się wszędzie i w każdej chwili dnia. Ponadto opracowano podręcznik, dzięki któremu każdy nauczyciel będzie mógł tworzyć własne interaktywne kursy na tablety.